Pages

Wednesday, April 20, 2011

Semalam Hari Rabu....Hari iNi Hari Khamis...

0 comments
8.30-9.30pm

Waktu camni aku tengok tv...biasala..tengok tv sorg2...walaupun dok umah ada 4orang...still aku sorang2...sunyi weh...hahahahaha...aku layan citer nanny 911..ala...citer pasal nanny penjaga budak 2...dia cuba ajar cara yang baik jaga dan didik anak-anak...bukan cara kekerasan...tapi ketegasan di samping mendidik anak-anak hormat ibu bapa...aku pun banyak belajar dengan cara didikan penjaga budak ni...manala tau ada anak nanti aku dah pandai mendidik..hehehehe...





10.00pm
ha...semalam aku tido waktu camni la...sekarang ni tv jarang aku tengok dah...aku dok dalam bilik je...main psp jap...mesej ngn Encik Suami jap...terus...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz(kroh,kroh,kroh)..hehehehehe...nape yek bila waktu kita tidur panas semacam je...bila time nak bangun tu dalam pukul 6.15am...punyala sejuk giler...nak bangun berat je mata...hehehehe...nasib baik aku tak sambung tidur sampai pukul 9.00...kalau tak memang tak pergi kerja la aku ni...



6.15am-7.45am  

Waktu camni aku bangun aku tidur lagi...pukul 6.20am baru aku bangun..Siap-siap pergi kerja la apa lagi...hari khamis kenala pakai Baju Batik...i kan "Saya Yang Menurut Perintah"...macam biasala...aku punye kenderaan mestilah "Limosin" (betul ke aku eja ni) PaNJanG aka LRT la...ape lagi...banyak jasa LRT ini pada aku...jarang la lambat aku pergi kerja...sebelum sampai kat stesen LRT ni...aku jogging jalan kaki dengan anggaran minit sebanyak 15minit kalau aku berjalan rileks dan slow motion seperti kucing yang tengah catwalk...hehehehe...kalau aku jalan macam gajah kejar aku (ada ke gajah nak kejar...hahahahaha) 10minit je jalan kaki...dah make up-make up baik punya, cair make up aku...hehehe...berpeluh-peluhla gak. 

Pas drebar "Limosin" aku sampai , aku pun naik la sehingga la sampai ke destinasi aku...ha...ni lagi satu, bila sampai destinasi bukan sampai terus ke bangunan tempat aku keje...kena menapak lagi dalam 300 langkah kaki gak la...baru sampai...bila dah sampai bukan sampai terus plak ke tempat punch card, kena gak naik lif ke tingkat 8...(nasib baik la lif, kalau tangga mau pengsan aku). Waktu camni aku mula la malas rajin giler ni nak buat keje...tak sabar ni...berkobar-kobar ni...I LOOOVVVEEEE MY JOBBBBBB DAMNNN CRAZZZIESSSTTTT 

8.00am - 8.30am

Time ni waktu makan aku...hidup kat KL ni bagi aku bab makan takdela susah..kedai banyak...harga pun tak mahal..dulu kalau dengar KL je rasa takut...sebab orang kata semua benda mahal...kalau makan kat kedai kat Pahang lagi mahal kot...kat KL ni berbaloi la...semua ada...tapi ari-ari makan benda sama bosan gak...aku punya menu makan pagi arini nasik goreng...beli tapau sudah..sebab time makan pagi aku pergi sorang-sorang...jarangla nak berteman.. leceh beli makan then balik office..senang..CEPAT dan PANTAS..


8.30am-9.30am
Waktu camni aku nak mula kerja...tapi aku berblog dulu...sebab nak tulis apa aktiviti aku...memandangkan sekarang baru pukul 9.30am aku punya aktiviti stop sampai sini dulula...pasni aku sambung balik...kerja dah banyak dan bertimbun ni...semuanya jenis kena memikir....kena guna otak...kalau buat keje tak guna otak dan berfikir xboleh ke?buat je keje...kan best..tapi mana bolehkan..orang yang suka berfikir dan guna otak orang yang bijak..aku la tu..hehehehehe...tapi still lagi orang cakap kita ni malaskan...xpela...janji aku bahagia....ok...


TO BE CONTINUE.....


p/s: Semalam aku tengok cerita Bersamamu...cerita pasal Sindrom Down...Comel budak nama Firdaus tu (Kalau xsilapla)...siap menari ala-ala Michael Jackson lagi..."BEAT IT!BEAT IT"..caya la adik Firdaus...

    

0 comments:

Post a Comment