Pages

Thursday, May 26, 2011

"Terima Teguran"

0 comments
Pagi yang moody...tapi nasib baik harini aku happy...sebab family n my hubby nak datang..hahahahaa...
Bersambung balik kepada tajuk post aku arini..."Terima Teguran"...yela...tak semua orang boleh menerima teguran ni kan ye tak? kalau aku pun macam 2 jgkla kadang-kadang...nak marah jugakla kan...hehehehe...ok...kita back to the title...

Setiap manusia ini tak boleh menerima teguran walaupun kritikan atau teguran tersebut betul dan nyata..ye tak?tapi..bagi aku kan teguran ni sebenarnya boleh "IMPROVE" kelemahan diri kita..yela...sebagai contohla kan..kalau orang cakap kat korang.."Ko ni..bab PR (Public Relation) xbagus langsung la"..kalau korang apa perasaan korang?kalau akula kan..aku akan cuba improve sampaila orang yang bagi kritik kat aku tu diam terduduk sambil melutut meminta maaf..hahahahaha...

Tetiba aku teringat zaman degree aku ari2...aku nye lecturer ni tak puas ati ngn aku...yela..aku ni xbijak macam dianye favourite studentla kan?tapi aku buktikanla aku dapat markah tinggi bagi subject dia la kan n fav student dia xdapat...korang tau dia buat ape????kertas test aku yang markah paling tinggi 2 dia bagi bukan dekat tangan aku walaupun aku tadah tapi dia baling...macam B**I kan????aku memang anti ngn lecturer tu until now...n untuk pengetahuan i'm more successfull compare to your fav student k!!!!(emo plak)

Ok...bab balik kepada terima teguran...kadang bila sesuatu berlaku susah nak tegur..aku t'ingat satu citer Syampu Sunsilk 2 ape ntah citer dia...bukan gadis semasa 2... pasal camana nak tegur manusia yang mempunyai BO...aku harap korang pahamla ape BO 2...susah...tapi nyata...btl x?

apela aku merepek ni...tapi memang betulla...tak semua boleh terima teguran...terima kritik tu sakit sebenarnya...tapi korang kena think positive..kalau korang tak ditegur camana korang nak meningkatkan diri...kalau masa belajar contohnya...korang xpandai matematik...cikgu tegur jangan lupa buat exercise...ha...teguran cikgu tu untuk apa???untuk korang IMPROVE la kan???so..fikir-fikirkanla....

0 comments:

Post a Comment